søndag 26. april 2009

GIROFLEE RAVENELLE

Ufffff i det siste har jeg ikke vært flink å skrive inn her,
tiden strekker ikke alltid til det er jo vår :-)
Jeg skal prøve å bli flinkere.
..................................
Siden sist jeg skrev her har valpene flyttet til sine eiere,
men det skal jeg skrive mer om senere i dag.
Jeg har også kjøpt meg et lite drivhus.
Ellers skal vi ha konfirmasjon 3 Mai,
det er min yngste sønn Georg som er konfirmanten.
I dag skal jeg en liten tur til et gartneri og se etter planter o.s.v
jeg kan bruke til dekorasjoner til konfirmasjonen.
......................................
Denne blomsten jeg viser her er sådd i fra frø jeg fikk av hagegale Raell.
De ble sådd vinteren 2007/08, men blomstrer først dette året
og da regner jeg med at det er en to-årig plante.
På frø pakken står det:
GIROFLEE RAVENELLE
Diabolo varèe
Bisannuelle
Høyden er ca 40 cm
og blomstrer nå ute i hagen.
Jeg har søkt på dette blomster navnet på google og finner
bare noen få bilder av den.
Er det mulig at planten har et annet navn?
Er det noen av dere som kjenner til denne planten og har idé om navnet?
................




3 kommentarer:

  1. Det ligner på gyllenlak - Erysimum cheiri syn. Cheiranthus cheiri. Fine :-)

    SvarSlett
  2. Enig med Sigrid! Tror det er gyllenlakk. Og de dufter veldig godt :)
    God søndag.

    SvarSlett
  3. Tusen takk begge to.
    Jeg fant bilde av Erysimum cheiri syn. Cheiranthus cheiri da jeg søkte på Google og et av bildene er helt identisk med bilde på frøpakken.
    Den dufter nydelig.

    SvarSlett