onsdag 16. februar 2011

FRØLISTE 2011

Tusen takk for kommentarene i forje innlegg, jeg skrev om min herlige Sheltie tispe Seascape's Gentiana "Tiana" som skulle på sin første utstilling som junior, 10 mnd gammel. Og jeg er kjempe stolt, hun fikk Excellent (Utmerket) i kvalitetsklasse og CK - (Certificate kvalitet). Det var bare så moro å gå på utstilling med henne, for det var tydelig at hun stor koste seg på utstillingen.
----------------------
I går begynte jeg å så de første frøene i år. Vi har et nydelig vær her, men en iskald vind. Så jeg må være kjapp med å få et tynt lag med sand/jord og fiber duk over frøene før vinden blåser de små frøene utover hagen. I år tenkte jeg at jeg skulle være flink å skrive liste her i hagebloggen, over frøene jeg sår, mest for min egen del. Da er det så enkelt når de små baby plantene skal plantes og gå inn her og trykke med musen på blomster navnet (som jeg linker) da kan jeg se høyde - farge ....... på blomstene. Jeg sådde også en del frø høsten 2010, som jeg håper begynner å spire til vårene.
Ha en riktig fin dag.
-------------------------
Dianthus notianus var. poliarius
Heuchera (Grønne blader-grønn/røde blomster)
Peonvalmue Rosa(Bustehode)
Valmuesøster hvit

2 kommentarer:

  1. Her var det jammen mye flott. Håper du får mange flotte spirer av alle sammen. Den valmua var jo bare kjempe lekker. :-) Ønsker deg lykke til!

    SvarSlett
  2. Hoppsann, hvordan går det med plantene nå? Jeg antar at du er i full gang ;)

    SvarSlett