lørdag 12. februar 2011

VÅRTEGN I HAGEN

I vinter har jeg vært mye opptatt med hekling - strikking o.s.v, så det ble litt stille her på Seascape's hageblogg. Men i går og i dag har vi et nydelig vær her, og da frister det å gå ut i hagen og se etter vårtegn. Og jammen meg fant jeg de første Helleborus blomstene. JIPPPPPI.

Ennå henger det istapper på utestuen og dammene har et tynt lag med is.


Helleborus baby plantene jeg satt ned forje hagesesong har klart vinteren fint og spirer med nye fine blader.




Her er en av de siste hage prosjektene jeg laget til høsten 2010, før Herr Kongvinter jaget meg i hus. Alle de mindre steinene er navne lappene til de nye baby plantene jeg plantet. Jeg er så spent på om de små babyplantene jeg satte ned, klarte vinteren.
Dette grusbedet vender mot sør/vest og på ned siden av bedet holder jeg på med et nytt woodland. Og ned forbi woodland som blir på siden av huset fikk jeg planert ut forje hagesesong. Der skal jeg ha kjøkkenhage og det lille glass drivhuset kom på plass der nede forje vår. Det var utrolig moro og jeg stor koste meg med å gå i drivhuset og plukke tomater og agurker.
--------------
Nå skal jeg og hundene ut og kose oss i hagen. Seascape's Gentiana "Tiana" skal på utstilling i morgen og jeg må koste og stelle henne og trene. Men etter på skal jeg kose meg med å så frø.
Jeg ønsker deg en riktig fin helg.
Klem fra Seascape

6 kommentarer:

  1. Så heldig du er som har vårtegn i hagen din. Kjenner at jeg er misunnelig på deg. Flotte bilder av is - nesten som et kunstverk. Ønsker deg en flott helg!

    SvarSlett
  2. Deilig når de første vårblomstene dukker opp :)

    Lykke til på utstillinga!

    Helgaklæm fra Heidi

    SvarSlett
  3. Akk, de eneste blomstene vi kan håpe å se her hos oss foreløpig, er isroser... :)

    SvarSlett
  4. Deilige vårtegnbilder, løfter som vår, varme og sol. Lykke til på utstillingen imorgen :)
    Har forresten endel servietter til deg liggende her, går nok snart i posten :)

    SvarSlett
  5. Det må jeg si! Vårtegn allerede! Det er jo ganske fantastisk! skjønner ikke at det går an! Lykke til med videre vårtegn-jakt! God helg fortsatt!
    -Margit-

    SvarSlett
  6. It really good looking with ice.It natural but look really good.I think there are so cool.

    Promosyon

    SvarSlett