fredag 10. desember 2010

KRISTTORN BÆR I SNØ

Jeg må bare dele bilder av Kristtorn i snø med deg. Fuglene pleier å spise bærene før snøen kommer, men altså ikke i år. Kanskje grunnen er rett og slett at fuglene har julebord på altanen. Og da mener jeg julebord HI HI. Fugle julebordet får jeg vise en annen dag.
Aner du hvorfor fuglene ikke spiser bærene i år? Kan det være at enkelte år er det gift i de og andre år ikke? Jeg bare lurer. Min svigermor hadde for et par år siden et stor kristtorn tre som var helt dekket av bær. Fuglene rørte ikke bærene. Bærene hang på treet til langt ut på sommeren året etter før de visnet bort. Andre Kristtorn trær i området tømte fuglene for bær tidlig det året. Hva er grunnen?
Jeg ønsker deg en riktig fin helg.
Klem fra Seascape

2 kommentarer:

  1. Jeg har ikke peiling på kristtorn og bær, men bildene av den hvite snøen, de grønne bladene og røde bær var nydelig.

    SvarSlett
  2. Virkelig vakkert! Kristtorn er vanskelig å få til på min kant av landet. :)

    SvarSlett