søndag 5. desember 2010

ADVENTSTAKE FOR HAGE

Adventstake for hagen :-))
Fikk du lyst å lage en slike adventstake? Jeg begynte først med å lage is lykter med Kristtorn. Anne som har hagebloggen Moseplassen har skrevet et fint innlegg i bloggen sin om det å lage is lykter. Du finner innlegge HER.
Formet en streng til tallet 1 og en streng til tallet 2.
Klippet mange små grener av Buksbom, du kan jo bruke akkurat de små grener som du har mulighet til å finne nå på vinteren.
Bruker en tynn myk streng og tvinner en og en liten gren rundt tallet, til det er passe tett.
Is lykt formen jeg brukte, kjøpte jeg på Spar kjøp for flere år siden.
I år har fuglene ikke spist opp Kristtorn bærene ennå. Jeg har fylt opp bøtter med kristtorn som står i kjelleren til det nærmer seg jul. For normalt pleier fuglene å tømme Kristtorn for bær tidlig på høsten.
Den lange gamle kjelken min (jeg vet at kjelken har et navn men jeg kommer ikke på hva den heter) ble plasert på den islagte hagedammen og pyntet.

Slik ser hage adventstaken ut nå i vintermørke.
Ha en riktig fin 2 søndag i advent.

7 kommentarer:

  1. Du er så kreativ at jeg blir rent grønn! ;)

    SvarSlett
  2. Tusen takk Linnemi :-) Har du en blogg? Jeg får ikke komme inn på profinen din. Neste gang min datter er på besøk må jeg spørre henne om hjelp. For jeg forstår ikke hva jeg skal gjøre. Der er det jeg som er helt grønn ;-))

    SvarSlett
  3. kjempekoselig!
    Og for en god ide! Dette var inspirerende å se :D

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Nydelig adventstake :) Sånn fikk eg og lyst å lage :) Får sjå om eg finner tid.... :)

    SvarSlett