fredag 2. mars 2012

NÅ ER DET PÅ TIDE Å BLÅSE LIV I HAGE BLOGGEN IGJEN


En ny hagesesong begynte i dag, blå himmel og vindstille.

En helt vidunderlig hagedag.

Ja og da syntes jeg det var på høy tid å blåse liv i hage bloggen igjen.

--------------------

Men auuuu ryggen verker og jeg er øm :-))) Slik er det jo alltid første dag i en ny hagesesong, jeg kan jo ikke lære. Jeg begynte tidlig i dag morges og holdt på til det ble mørk ute.

Men men en natt med god søvn så er jeg vel helt fin igjen i morgen.

De to bildene er av Cichorium Intybus og ikke en salat :-)))

Slik ser den ut når den begynner å spire om våren.

Cichorium Intybus blomstrer med en nydelig blomst, jeg liker så godt den blå fargen.

Bilde av blomsten ser du i Logoen oppe i bloggen, det er den blomsten i midten.

Julerosene har blomstret lenge men fikk hard med fart av vind og været som har hvert her i vinter. Det var ikke bare Julerosene som fikk hard med fart i vinter, flere vinduer i drivhuset ble knust :-(

Snøklokkene har blomstret en god stund, ja noen er faktisk på hell med blomstringen.


Klosterklokkene har kommet i full fart de siste dagene.







Blåveisen - Hepatica transsilvanica har også kommet de siste dagen.

---------------------------

Det er helt vidunderlig og se det spire og gro ute i hagen.

Det er også vidunderlig å tenke på at vi bare er helt i begynnelsen av en lang deilig hagesesong.

-----------------------

Sneglene er også kommer æsj :-(

Jeg skulle i kompostbingen med avfall og der var det en god del snegler.

-----------------------

Jeg ønsker deg en riktig fin helg.

Klem fra Seascape

3 kommentarer:

  1. Der var du igang igjen, ja! Kjempe koselig at du er tilbake i bloggen igjen! Gleder meg til å følge deg! Klem

    SvarSlett
  2. 1000 takk Vivi :-)
    Nå skal jeg inn og titte i bloggen din, du har jo en hage som bare må nytes.
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei du! koselig at du er tilbake igjen :) Så stilig sikkorien din er! Har frø til den selv som ligger på vent og den må på lista neste år!
    Ha en god hagehelg :)

    SvarSlett