lørdag 3. mars 2012

VÅRSPRETT OG EN MYSTISK FRØPAKKE


Hacquetia epipactis
Er en av mine favoritter, jeg syntes fargen på blomstene er så nydelig.

Denne hadde jeg også med varigerte blader, men dessverre har jeg mistet den.

Botaniske krokuser

Sarte og søte.


I Woodland under Eiken har denne bregnen finnet fotfeste (Rotfeste :-))))
helt av seg selv. En liten åpning i mellom de store røttene til Eiketreet og der ser den ut til å trives. Hadde jeg plantet den der, hadde den sikkert ikke likt seg :-)))

De store gamle krokusene jeg fikk av svigermor er så store og vakre.

Skimma japonica Magic Marlot

Kjøpte jeg høsten 2011 og siden har den blomstret.

Helt fantastisk.

Snøen lå som et tykt teppe over den i vinter, men når snøen smeltet, ja så tittet den fram igjen med blomstene like fine.

Jeg håper den vil trives i det nye woodland.

Her er den mystiske frøposen, hva i all verden står det skrevet.

Frøposen er i fra frøboksen på Hagegal.

Jeg klarer ikke å tyde navnet.

Klarer du å lese hva som står skrevet?



I en pallekarm står litt av det jeg har sådd i vinter. Spennende :-)


Jeg ønsker deg en riktig fin helg.


Klem fra Seascape

5 kommentarer:

  1. Den første var helt ukjent for meg, så nesten ut som en "marsipanblomst", veldig stilige farger!

    Din ukjente frøpose: Peltoboykinia watanabei - kan det være det?
    Søkte på watanabei, og fikk opp et bilde av denne:
    http://www.robsplants.com/plants/PeltoWatan

    SvarSlett
  2. 1000 hjertelig takk for navnet. Helt fantastisk at du klarte og lese hva som var skrevet på frøposen :-))

    SvarSlett
  3. Hei Seascape. Jeg ser du har woodland del i hagen. Jeg har Peltoboykinia Watanabei i woodland hagen min også. Den trives helt utmerket der :-)
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  4. Så flotte vårtegn du har! Jeg lengter etter at jeg kan gå på leting etter slike tegn i min hage!

    Ønsker deg en kjempe fin søndag! Klem

    SvarSlett
  5. you have such a wonderful blog! i totally love! <3 i follow!
    if you want check out mine

    POCKETFUL OF DREAMS

    SvarSlett