søndag 7. februar 2010

FRØSÅDD OG VÅR BLOMSTER

Lenge siden jeg har skrevet noe her i bloggen, men jeg har vært så opptatt med å male huset inne.
Men nå er to av mine tisper paret og i fra den dagen de blir paret setter jeg lokke på malespannet.
Da blir det bare vasket med rent vann eller grønnsåpe her i huset. Ellers har jeg også brukt mye av min tid på alle mine hobbyer og for de som er interessert og har lyst er du velkommen til å titte inn på min hobbyblogg.
---------------------
Men i dag (lørdag) da jeg kom ut i hagen måtte jeg bare nyte. Det var vår i luften, selv om det ligger mye snø. Gradestokken viste 6 1/2 pluss grader, snøen smelter å så deilig. Fuglene kvitret og fløy rundt meg der jeg satt på trappen med kaffekoppen. Det var som at de takket meg, for fuglematen de har fått igjen om vinteren.
----------------------
Men da jeg satt der på trappen og koste meg ved tanken på vår. Kjente jeg at det begynte å krible i fingrene etter å så frø JA :-)) da er jeg i gang med denne sesongens frøsådd. I morgen skal jeg begynne med å skrive ned alle frø typene jeg sår.
Alle disse Primulaene som er av bildet her, kom min mann hjem med sist uke. Gjett om jeg ble glad JIPPPI :-)



Klem fra Seascape

2 kommentarer:

  1. Tenk at dere har så mildt og godt vær :) Her skinner solen i dag for første gang på maaange lange dager, herlig! Men det er fortsatt kaldt, minus 7 i morges. Solen har begynt å varme littegrann, jeg kjenner den i ryggen når jeg går tur. Kanskje vi får se et drypp eller to fra taket mot syd i løpet av dagen?

    Jeg har også kjent frøkriblingen og sådd mine første 4 sorter :). Det blir ikke like mye frøplanter i år som i fjor, da fylte jeg opp bedene så det nesten ble for mye av det gode.

    Primula har jeg også kjøpt (snille mannen din!!), det er vårblomst nr 1 for meg :)

    Kos deg med vårværet denne nydelige søndagen Rigmor! Klem

    SvarSlett
  2. 6 1/2 varmegrader, ja det hadde vært noe det. Her på Lillehammer ligger det på rundt -10 og kulden skal vist vare ei stund til. Får nyte primula inne og alle vårhistoriene til dere som har det litt mere vårlig rundt dere. Herlige Primula du har fått, det er super fine blomster nå på seinvinteren.
    Kos deg videre og pust inn litt vårduft for meg også.

    SvarSlett