tirsdag 6. januar 2009

BLOMSTER BUKETTEN SOM OVERRASKET


Hva er dette?????
I begynnelsen av desember fikk min mann en vakker blomster bukett,
i buketten var det noen vridde grener.
Jeg studerte ikke grenene men trodde det var Vrihassel - Corylus.
Blomstene visnet etter et par uker men disse grenene hadde
begynt å grønnes med ferske fine blader.
Jeg syntes litt synd på grenene som hadde stått i det samme vannet
hele tiden og fant ut at nå var det på tide med nytt vann.
Det var da jeg fikk overraskelsen, grenene hadde slått rot :-))
Jeg har googled for å se om jeg kunne finne ut hva dette kunne være.
Jeg syntes grenene lignet på Trollpil - Salix Matsudana Tortuosa.


Barken er glatt.

1 kommentar:

  1. Spennande, og heretter kan du vere sjølvforsynt med "vridde bukettgreiner" !

    SvarSlett