onsdag 21. januar 2009

GLASS MALING

Glass maling er en av mine mange hobbyer.
Her har jeg prøvd å male "Forglemmegei" blomster på glass.


"Forglemmegei" er et sett på 6 glass.

"Prikke" sette er et sett på 6 stk.
Her er det en Pelargonium som jeg har malt på en
liten firkantet vase.
På dette bilde kan dere se farge forskjell en.
Tre av bildene er fotografert inne, mens det nederste bilde
til høyre har jeg fotografert ute.
Og den Pelargonium knoppen viser den rette fargen.
Her er mitt første prøve prosjekt på å male Sheltien min "Inuk".
Jeg er ikke helt fornøyd ennå, men "øvelse gjør mester" heter det jo.
Her er det "Maeve" jeg har prøvd å male,
og bilde viser før jeg har lagt inn farge.


Vinter halvåret er en fin tid å male.

Bilde viser mitt arbeids bord tidlig en vår dag

før hage sesongen er begynt.

Og som dere ser kaffe kannen er på plass :-)

5 kommentarer:

  1. Så flink du er,de glassene med forglemmegei var nydelige,og sheltiemalingene var også flott.Sikkert artig å holde på med glassmaling,har aldri prøvd,men dette kunne jeg tenkt meg å prøve.Ha en fin kveld.Her er det klubbkveld i Rana Trekk og Brukshundklubb som er vår hundeklubb,så dit skal vi i kveld.

    SvarSlett
  2. Nå kom jeg riktig i vårstemning. Forglemmegei er en av mine favorittblomster, og er et must hvert år. Mine blå er så vakre sammen med Astrid Lindgren rosenen mine. Jeg har også sådd ganske mange rosa forglemmegei, det er liksom meningen de skal blomstre sammen med, og ved siden av alle brudeslørene mine. Det er hva jeg vil, så blir det spennende å se hva plantene vil.-Skjønne glass!

    SvarSlett
  3. Veldig flott, du er flink med penselen!

    SvarSlett
  4. Det er utrolig moro å male på glass, men det blir ikke på samme måte som å male på andre materialer.
    Anne-Berit du må prøve, jeg ser for meg Titti og Toya på glass det må jo bli vakkert.
    Hanne den rosa forglemmegei er nydelig jeg hadde den et par år også forsvant den dessverre.
    Hajal tusen takk.

    SvarSlett
  5. Så flotte glass! Jommen er du flink! Er det ikke deilig å sette seg ned med slike aktiviteter og leve seg helt inn i det man gjør. Jeg har malt en del akvarell hos Margrethe Torp i Oslo, hun er helt rå på glassmaling og har gitt ut bok om emnet. Du kan sikkert låne den på bibioteket. Anbefales!

    SvarSlett