fredag 26. mars 2010

JEG VANT - JEG VANT - JIPPI

Ninni med bloggen Hageliv og Hagedesign, hadde en konkurranse om å tippe hvor mange sorter roser hun har i hagen. Riktig antall roser i hennes hage er 35 og jeg tippet 36.
Så heldig jeg er som vant. I dag kom pakken i posten, boken FRØ-ganske enkelt av Ulla Hasselmark. En kjempe god bok for oss som liker å samle og så frø. Den skal jeg kose meg med å lese i Påsken. Et nydelig stor kort med bilde av rosen David Austin Roses. Kortet var så fint at jeg skal ramme det inn og ha det på veggen.
Og så overraskelsen da :-)) jeg vist at det skulle være 4 pakker frø med i premien, men ikke så mange. 9 forskjellige frø sorter:
~~~~~
Kornvalmue - Papaver rhoeas L. (nydelig flerårig valmue)
Jättelilja - Cardiocrinum giganteum ( den er utrolig nydelig)
Convolvulus tricolor "Blue Ensign" 1 årig sommer blomst (denne hadde jeg for mange år siden og vet at den er kjempe fin)
Strandkål - Crambe maritima (denne har jeg aldri prøvd i mat, har du et tips til meg???)
Ektie Johannesurt - Hypericum perforatum (fin til å tørke-hmmm spennende)
Strandvallmo - Glaucium flavum (gul blomst, den må jeg ha i det gule bedet)
Sötfänkål "Zefa Fino" Foeniculum vulgare (den gleder jeg meg til å bruke i mat)
Kryddsalvia - Salvia officinalis (denne har jeg heller ikke prøvd i mat, men gleder meg til å smake den)
Også en priklepinne var med i pakken, og den kan jeg få god bruk for vist alle frøene spirer :-)
Matplantene skal jeg ha i den nye kjøkkenhagen som jeg har planer om å lage i år.
~~~~
Tusen hjertelig takk Ninni, jeg setter utrolig pris på gevinsten.
~~~~
Jeg vil anbefale deg som er inn om hagebloggen min om å ta en tur og titte på Ninni sin blogg.
Hun har utrolig mye fint og se og lese om.
Ønsker dere alle som er inn om bloggen min, en riktig god helg.
Jeg selv skal kose meg med to nyfødte valper, har du lyst å se de trykk med musen HER.
~~~~
Klem fra Seascape

6 kommentarer:

  1. Så kjempekoselig at du satte pris på premien din, Rigmor :) Den er deg vel unt. Ønsker deg nydelige påskedager i solveggen og haven! Tusen takk for den fine omtalen av bloggen min :)

    SvarSlett
  2. Gratulerermed flott premie.
    Ønsker deg en riktig fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  3. Gratulerer så masse:) Ønsker deg god påske:)

    SvarSlett
  4. Så HELDIG du er! :))
    Gratulerer,
    og GOD PÅSKE! :)

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye. Ønsker deg en fortsatt fin påske.

    SvarSlett
  6. Jättegrattis till den fina vinsten.

    Jag har något till dig om du vill ha på min blogg.

    Ha en riktigt fin dag
    Kramen/Gunilla

    SvarSlett